6 Şubat 2012 Pazartesi

J. D. SALİNGER/ÇAVDAR TARLASINDA ÇOCUKLAR


Kafa Dengi programında duymuştum sanırım ilk kez .... Sonrasında bir çok yerde duydum adını... kısa zaman önce aldım ve tatil dönemini kapsayan biraz uzun bir okuma oldu.... Holden Caulfield kahramanımız.....Kitapta şu oluyor bu oluyor şeklinde anlatmak istemiyorum. Holden'i sevdim ben. Çok samimi geldi. Hayatla ilgili, insanlarla ilgili düşünceleri hiçte yabana atılır cinsten değil... Aykırı olmak zordur. Holden de çoğu anlamsız şeylerle şekillenmiş hayatta ilerleyemiyor zaten......Parktaki ördeklerin kışın nerede olduklarını taksicilere sorduğu bölümler epeyce güldürdü beni..... İtiraf etmeliyim böyle bir kardeşim yada öğrencim olmasını istemezdim:))

Kitaptan Seçtiklerim:

"Hem birinden sizin için lanet bir iyilik yapmasını istiyorsunuz, hemde herifin suratına karşı esniyorsunuz:)"

"Ne şanslı bir adamdım. Yani,aynı anda hem bizim Spencer'a palavra sıkıyor, hemde parktaki ördekleri düşünebiliyordum"

6 yorum:

mesed hanım. dedi ki...

" sakın kimseye bir şey anlatmayın, herkesi özlemeye başlıyorsunuz sonra. " :)

sevgiyle.

Hatice dedi ki...

ve nokta:)) tüm iticiliğine rağmen çok samimi Holden :)) iticilik ve samimiyeti de yan yana getirdim ya:))

sevgiyle...

Adsız dedi ki...

Harika bi rkitap değil mi? Ben de çok sevmiştim Holdrn'i. Zaten Salinger da harika bir yazar.

Hatice dedi ki...

Böyle kitapları seviyorum , henüz yazarıyla yeni tanıştık diğer kitaplarına da bakmak istiyorum...birinin iç dünyasına, karanlıklarına, hayata bakışına dair özel bir kitap gerçekten...

ilginize teşekkürler:)

no pasaran dedi ki...

ne tesadüf onca okunmuş kitabın arasında nasıl girmemiş ki, günler önce bitirdim. trende holden'la new york'a gitmek hatta galiba arkadaşının annesi olmak istedim :)ki çaresiz girdabına katılayım...

salinger geç keşfedişler beni hasta ediyor...

Hatice dedi ki...

ben kardeşinin bavulla geldiği ve ben de seninle geleceğim dediği bölüme bitmiştim... işte demiştim o yalnızlığa o avare aranışa ne güzel destek... gitme dese gidecekti... gitme yerine bende geliyorum demesi herşeyi halletti:) artık salinger ve diğer kitapları okunmayı beklemekte...geç olsun güç olmasın:))teselli...

ilginize teşekkürler:)