5 Şubat 2012 Pazar

KİTAPLARLA DÖNDÜMM:))

Bursa-Cumalıkızık
      Bulunduğun mekan, orada geçirdiğin zaman seni zorlamaya başladığında tebdil-i mekan gerçekten çok faydalı oluyor…Sabahları uyanmanın artık çekilmez olduğu bir dönemde en sevdiğim şehirlere gitmek, en sevdiğim insanlarla vakit geçirmek iyi geldi…. İstanbul, Bursa, Kayseri derken bitirdim tatili…Önceleri İstanbul’a 2 saat mesafede bir şehirde oturmanın rahatlığı ile çok sık gidip gelirdim.. Şimdi İstanbul bir uçta ben başka bir uçtayım … Tatili fırsat bilip hasret giderdik …Panaroma 1453 müzesi, İstiklal Taksim, Galata, Ortaköy Beşiktaş, Kapalıçarşı ve oraya gitmezsem İstanbul'a gitmemiş saydığım Ayasofya- Sultan Ahmet meydanı….. Galatadan İstanbul’u izlerken dedim ki Galatadan İstanbul'u izlemektense sanırım İstanbuldan Galatayı izlemek daha çok keyif veriyor bana…. Kız Kulesine karşı oturup Kız Kulesi ile Mersindeki Kız Kalesi üzerine gerçekleştirdiğimiz keyifli muhabbette çabasıİstanbul'a gider de Cağaloğlu' ndan kitap alınmaz mı… Off kitap borçlarını nasıl kapatacağım diye kara kara düşünmeye başladım J Vee Bursa.. Üniversiteyi okuduğum şehir.. Hem okuduğum hem çalıştığım için o dönem sadece ulaşımdan sebep başıma dert açan ve tez zamanda yakamdan düşersin inş dediğim şehirJ Gidince özür diledim barıştık …. Bursa kadar modernlik ve maneviyatın yan yana akıp gittiği başka şehir tanımadım henüz… Ve Bursada benim en çok sevdiğim yer Setbaşı… Merkeze çok yakın, yeşil ve doğa ile iç içe….İnanılmaz huzurlu bir yer benim için, Ulu cami, Yeşil cami ve benim favorim Emir Sultan cami....Koza Handa ipek şal ve eşarpları görünce insanın bir serveti oraya yatırası geliyor….vee Cumalıkızık Köyü… Osmanlıdan yadigar…dizi çekimlerinin bir dönem mekanı olmuş … gerçekten orada bulunmak sokaklarında gezinmek çok güzeldi…..
    Buzların üstünde paten kayan çocukların coşkusunda gezerken sanki buzlar birden kırıldı ve buz gibi suyun içine düştüm Kayseriye gelince.. Gerçekten Buz gibiydi…Neyseki bir bebeğin minicik elleri çıkardı beni ordan… ısındım en güçlüsünden….Çok sevdiğim arkadaşımın kızı oldu… yuvarlak ve çok sevimli bir yüzü varJ Çeyrek asrı devirip ikinciden otlanmaya başladığımdan beri yepyeni yaşamlar hem umut hem de bilinmezlilerin verdiği bir endişe yaşatıyor bana ....sonrasında kardeşimle Matematik kampına girdik tabiri caizse…İlk hafta dinlendiğine kanaat getirdiğim kardeşimle sınavlara yönelik epey soru çözdük…her ne kadar sözel bir alanda okumuş olsam da sistem en alasından matematik öğretmişti bir zamanlar…Heralde ilerde kardeşlerimize,eşimize dostumuza faydalı oluruz diye düşündüler:) Son olarak Yozgattan gelen arkadaşımla soğuğa aldırmadan gün boyu gezdiğimiz Kayseriyle de bitirmiş olduk tatili….Güzeldi…Ama en güzeli sanırım aklımın arkada kalmaması özlemiş olarak geri dönmek:))
Aldığım kitaplar:
1.Muhyiddin Şekur-Su Üstüne Yazı Yazmak
2.Leyla İpekçi-Ateş ve Bahçe
3.Ali Şeriati-Dine Karşı Din
4.Nazan Bekiroğlu-Yusuf ile Züleyha
5.Bejan Matur-Dağın Ardına Bakmak
6. Ali Köse-Enteller Aleykümselam Der mi?
7. İbn Hazm-Güvercin Gerdanlığı
8. Adem Apak-İslam Tarihi (4)
9. Dino Buzzati-Tatar Çölü
...Kitaplarını hayrına dağıtma kararı alan arkadaşımdan biraz yüzsüzlük ederek aldıklarım yani onun hediye ettikleri diyelim:))
1.Hermann Hesse- Narziss ve Goldmund
2.Hermann Hesse- Sıddhartha
3.Hermann Hesse-Gertrud
4.HermannHesse-Kaplıcada Bir Konuk
5.Hermann Hesse-Doğu Yolculuğu
6.Hermann Hesse-Yabancı Bir Gezegenden Tuhaf Haberler
7.Frank McCourt-Angela'nın  Külleri
8.Frank McCourt-Angela'nın Külleri 2 Umuda Doğru
9.Hıfzı Topuz- Meyyale
10.Yiğit Okur- Hulki Bey ve Arkadaşları
11.Zülfü Livaneli- Mutluluk
12.KostantinosKavafis-Bütün Şiirleri
13.Charles Baudelaire-Kötülük Çiçekleri
Aldığım Filmler:
Semih Kaplanoğlu- Yusuf Üçlemesi
1. Yumurta
2. Süt
3. Bal
4. Kim Ki Duk-Yay

6 yorum:

la luna bir yer dedi ki...

Hoşdönmüşsün :)

İstanbul deyince, çok yakın bir hocamın oraya yerleştiğini duydum. İçim çok tuhaf.

Kitaplar güzeldir. En güzellerdir belki de şu kısıtlı hayatta. Yusuf Üçlemesi' ni 2 yıl evvel aldım ve hala izlemedim. Oysa hevesliydim. İzleyelim inşallah.


İyi ki döndün.
Güzelliklere doğru. Biliyorum, bu olacak... :)

Cemre dedi ki...

:)teşekkür ederim...

Benim de öyle alınmış izlenmeyi bekleyen filmlerim var... zaten film konusnda serbest bırakıyorum kendimi canım ne zaman isterse izliyorum genelde son 1 yıldır pek canım istemiyor:))

İnsanın dönecek bir düzeni olması çok güzel gerçekten.... belim bile başka yerlerde yatmamın acısını çektirdi bana...

Hepimiz için acısı az güzelliği çok zamanlar diliyorum... inanç , güzelliklere bol bol inanç:))

gulsah dedi ki...

Okuması bile keyifliydi. Ne güzel bir tatil omuş. :)))
Özellikle 5.Bejan Matur-Dağın Ardına Bakmak bu kitap benimde listemde var, okuyup paylaşacağınız yorumu bekliyorum. :)
5.Hermann Hesse-Doğu Yolculuğu, 7.Frank McCourt-Angela'nın Külleri
8.Frank McCourt-Angela'nın Külleri 2 Umuda Doğru , 11.Zülfü Livaneli- Mutluluk okuduğum kitaplar ve güzel seçimler.. Sadece Doğuya Yolculuk kitabını çok beğenmemiştim. Diğerleri favori kitaplarımdır. Keyifli okumalar ve izlemeler.
İyi akşamlar.

Cemre dedi ki...

Evet, önceden programlayınca her şeyi güzel bir tatil oldu:)) Ama evime ,kitaplarıma ,bloguma dönmek de ayrı bir keyif... bu birliktelik ve paylaşımlar çok hoş:))

ilginize teşekkürler...

hülya dedi ki...

Okumak keyifli olmasının yanında sinir bozucuydu farkında bile olmadığım çağrının cezası mı uzaklığı mı kızgınlığı mı özlemimiydi bilemedim

Cemre dedi ki...

:)) haklısın .. samimiyetimize mukabil ısrar edebilmeliydim ... bilmiyorum ani çekingenlikler yaşıyorum doktora mı gitsem ki:)