5 Mart 2012 Pazartesi

BUKET UZUNER / KUMRAL ADA MAVİ TUNA


Mabel Matiz......Ve onun şarkılarına meftun oluşum.....Bu kitaba beni götüren de kendileri oldular...Acaba ismi nereden diye merak edip araştırınca Mavi Tuna'nın Kumral Ada' sıyla arasındaki en içten en kestirme sözcük olan Mabel'i anlamış oldum....Hediye olması münasebetiyle de özel bir merakla okunmuş oldu....
Bazen sonradan acır bazı yaralar..... Bu kitabın acısını Ada'nın Mabel' inin kendisi için ne ifade ettiğini anlattığı bölümde hissettim...Ne içten ifadeler ne özel bir hissiyat demeden kendimi alamadım ....Birlikte olamayacaklarını , birlikte bir yaşamlarının olamayacağını anlatma şekline vuruldum desem abartmış olmam heralde....Aslında biraz da o bölümden sonra sanki karakterler , yazarın üslubü, dili daha bir güzelleşti ya da bana öyle geldi:))) Kapağı çok özel , kapaktaki converse çok acı... Hikayeyi anlatmak istemiyorum yine.......Yazarın farklı insanları yan yana getirerek farklılıklarımızın zenginliğine vurgusu güzeldi.... Ez cümle buluşulması gereken bir kitap....

 Kitaptan Seçtiklerim:

"Yanında sonsuz şımarabileceğim ve hala kaybetmekten korkmayacağım tek kişi" 

"İçimde kocaman bir şangırtı koptu,çocukluğumun camları tuz buz oldu"
                             



11 yorum:

mesed hanım. dedi ki...

Mori'nin Meyhanesi armağanımız olsun o zaman? :)

1. İki Yeşil Su Samuru 2. Balık İzlerinin Sesi 3. sırada da bu kitap vardı ama okumak nasib olamadı bir türlü...


Keyifli okumalar olsun hep...

Hatice dedi ki...

Mori eşliğinde :))

1 ve 2 numarayı hiç duymadım... ne o yine zenginleştirmedesin beni:))

İnş... hep birlikte....

mesed hanım. dedi ki...

:)

o zenginlikler hep beraber doğuyor her defasında.

ben de o iki kitabı tekrar okumayı istiyorum. çok zaman geçti. belli mi olur, beraber de okuyabiliriz. :)


daima güzellikle...

Adsız dedi ki...

kumral ada mavi tuna hep gözüme çarpıyordu hep ben de buradayım diyordu ama görmezlikten geliyordum hernedense ama yorumundan sonra okunucaklar listeme kesin giriş yaptı.teşekkürler..

Hatice dedi ki...

her anlattığı çok özel değil ama bazen bir kitabın bir bölümü için bile okunur diye düşünüyorum:)))

teşekkürler...keyifli okumalar...

Satır Arası dedi ki...

Yazarı ilk bu kitabı ile tanımış ve sevmiştim. Hatta bu kitap ünlü olduğu dönemlerde, bir çok bebeğinde isim anası olmuştu. :)))

Hatice dedi ki...

:))) çabuk etkileniyoruz vesselam...

diğer kitapalrına da bakmak lazım...

thalassapolis dedi ki...

Kumral Ada Mavi Tuna ilk okuduğum Uzuner kitabı sonra İki Yeşil Su Samurunu okudum her ikisini de çok sevdim sonra diğer Uzuner kitapları nedense aynı tadı vermedi sanırım. Özellikle Kumral Ada Mavi Tuna da altı çizilmiş çok cümlem var

Hatice dedi ki...

ben kumral ada mavi tunaya geç alıştım ama sevdim diğer kitaplarına da bakmayı planlıyorum....yorumunu görmek güzeldi:)) alminaya kocaman bir öpücük:)

Adsız dedi ki...

Sonunda yazılarımızı yazdık :) Dediğin gibi yine okumalarımız denk gelir umarım. Özellikle twitter yazışmalarımız çok keyifliydi :)

Hatice dedi ki...

Okurken kitap üzerine konuşmak gerçekten hoşmuş)) nice güzel, iz bırakan kitaplara.....