17 Mart 2012 Cumartesi

ŞEBNEM İŞİGÜZEL/SARMAŞIK


Tadını merak ettiğiniz yeni bir yiyecek karşısında temkinlisinizdir. Ama tadına bakıp beğenmişseniz, yavaşlarsınız   tadını çıkara çıkara yersiniz ya da hiç görmediğiniz yerlerin görselliğini dondurmak için arabanızı yavaşlatır, hatta iner zamanı o mekana mahpuslarsınız. Ve zamanın o mekana akıp gitmesine aldırış  bile etmezsiniz. Tıpkı böyle oldu..... harfi harfine.... etkilendim hem de çok.... bu sebepten zamanın gidişine hiç içerlemedim.....ne yapıyorsun bu aralar dediklerinde yudum yudum içiyorum bir kitabı dedim..... çok şanslıyım, inanılmaz kitaplarla kesintisiz yolculuğum sürüyor....
Kasvetli bir kapak.. bir arkadaşım korkunç buldu kapağını görünce... :)Zaten korkunç öğeleri barındırıyor Sarmaşık.....Her bir karakter ayrı bir derinlik ve bu kadar derinliğin bir arada hatta iç içe olması yine aynı kelimeyi kullanacağım ama DERİNden etkiliyor.... Ben bir kitapta anlatıların ve anlatma şeklinin aynı oranda formülize edilmesine hayran kalıyorum .... Kitaplarda karşılaştığım bazı cümleler malayani ile debelenip duran insanoğlu arasında, aklını çalıştıran yada farklı düşünme, ifade etme yetisine sahip olan insanları hatırlatıyor bana.... sonra rahatlıyorum az da olsa..... ya böyle kitaplar olmasaydı.... ya artık kahramanlarla yaşadığım hayatım olmasaydı korkusundan beni çekip çıkarıyor... Bu arada kadın yazarlara inancım kaç kat arttı şimdi sayamam acilen hazırlanıp Urfa için yola koyulmalıyım.... Ben giderim Urfa'ya sizde buluşun bu kitapla.... sevmeseniz bile bu kurguyu bu dili takdir edip saygı duyacaksınız;)

Kitaptan Seçtiklerim:

‎"Kendince bir akrep yapar suda yüzen kuğu" 

"Senin bu kayıplarla ilgin yok.Onların çocukları ölü. İstedikleri çocuklarının ölüsü,ÖLÜM HİKAYELERİ." 

2 yorum:

N.Narda dedi ki...

Adını duymuştum ya araştırırım iyicene :)

İyi yolculuklar,Urfa memleket mi ?

Cemre dedi ki...

Okumanı isterim:)))

Geldim de dinlendim bile... valla memleketim değil ama memleket kadar sıcak ,huzur dolu pek güzel bir yer...kısa urfa gezisi... doymadım doyamadım:)))