6 Nisan 2012 Cuma

PANAIT ISTRATI/MİHAİL(ARKADAŞ)



Ben düzene boyun eğmeyen ve en doğru bildiklerini belli bir duruşla hayatlarına aksettirebilen insanlara büyük bir saygı duyuyorum..... Aykırı olmak zor, çok zor.... Adrian böyle bir karakter.... Sonra Mihail çıkıyor karşımıza o ondan da beter......ve  bence inanılmaz bir karakter Mihail... böyle zor bulunan bir insan ... ve iki özel insanın buluşması.....eğer iki zengin insan bir arada ise bu ikiden büyük bir zenginliktir ..... Kurgu çok zayıf ama diyaloglar çok özel bence.... insan ve hayatla ilgili tespitler ...offf...ki...off.... Ama herkesin hoşuna gidecek türde olmadığını söylemek isterim... durağan, dingin desem ve desem ki öyle bir oturuşta 50 ,100 sayfa okunmuyor desem ...sayfa ortalarında durup düşündüm, düşünmeyi pekiştirdi desem.... heralde nasıl bir kitap olduğu anlaşılır......hani hep aşk'a odaklandık, dostluklar dönemsel oldu ya.... çok insan tanıdık, sevdik ama şimdi parmaklarmızın sayısını geçmiyor ya sayıları ........ dostluk, arkadaşlık...içini doldurur bu kitap... hem de pek naif şekilde...öyle işte....

Kitaptan Seçtiklerim:

‎"Kimsenin bilmediği ,sessiz acıda büyük bir hazine gizlidir:

dinginlik"


‎"Bir insanın elindekini zorla alabilirsin ama ona zorla bir şey

 veremezsin"


"Ah ah! Kim söyleyecek bize insan yüreğinde sevgiyle nefretin

 neden yan yana bulunduğunu"


‎"Yaşam ancak kendi öz bencilliğine uygun düşen sevgiye izin 

verir" dedi Mihail, soğuk bir sesle "gerisi kandırmacadır".

"Nasıl olur?" diye bağırdı Adrian, " Benim sevgim başkalarına 

dönüktür; sizin ve size benzer kişilerin yanında yaşayabilmek

 için seve seve canımı veririm!ben" "Olabilir ama sizin pek

 öneminiz yok yaşam içerisinde"

8 yorum:

Pusulasız Hayat Kitap Sesleri dedi ki...

Yıllar önce okumuş ve çok beğenmişitm bu kitabı:)
Hatta yazarı , hayatını çok merak etmiştim ...

Hatice dedi ki...

ben sanırım Kafa Dengi programında öğrenmiş sonrasında internette araştırınca çok özel bir yazar olduğu bilgisine ulaşmıştım... kitabı okuyunca böyle insanla ilgili o derin düşünceleri çok hoşuma gitti gerçekten...

vesselam:)))

Âwdil dedi ki...

Kendini arayan adam'ı tavsiye ederim.Kesinlikle okumanız gereken bir yazar.

Hatice dedi ki...

kesinlikle okuruz biz de:)
teşekkürler...

Âwdil dedi ki...

Rica ederim.Aslın da daha önce bu kitabın incelemesini yapmıştım.Yazıyı bulursa paylaşırım,siz de istifa de edersiniz.

Dediğim gibi çok kıymetli bir yazar. :)

Hatice dedi ki...

andre gide 'i bilirmiisniz ?

onun kitaplarını anımsattı bana Istrati...dier kitaplarını en kısa sürede edinmeliyim...

Âwdil dedi ki...

Bilirim,fakat mihail nuayme emin olun çok daha ileri ve farkli bir minvalden sesleniyor okuyucularına.

Unknown dedi ki...

Kendini arayan insan olmasin