20 Mayıs 2012 Pazar

KYUNG-SOOK SHİN/ LÜTFEN ANNEME İYİ BAK


6 yıldır ailemden ayrı yaşıyorum.... Baba ocağından çıkalı   değiştirdiğim 3. şehir..... ve şunu biliyorum ki artık herhangi bir şehre gidip yardım almadan yerleşip rahatlıkla yaşayabilirim.....artık o kadar bireysel yaşıyorum ki ailemden hayatımı kolaylaştıracak teklifleri geri çeviriyor sadece onların beni ziyaret etmesine razı oluyorum...bu kitabı okumadan öncede bu konuda  kendimi sorguluyordum zaten, o yüzden okuyup bitirince oturdu içime bir şeyler... annemi çok özlememe rağmen ona hiç özlediğimi söylemiyorum mesela......içim titrerken içten içe dışarıdan çoğu kez duygusuz ve ulaşılmaz bir görüntü çiziyorum......Konuya girmeyeceğim sadece şu soruyu sorarak bitireceğim... Anneniz kaybolsaydı?

Kitaptan Seçtiklerim:

"Hayatın boyunca karının önünden yürüdün."

"Beklenmedik olaylarla karşılaşmak demek, bu olaylar üstüne yeterince düşünmemek demek."

6 yorum:

luna sesi dedi ki...

Yapma, sorma ama bu çok acı.
Buralardan gitmek istiyorum,annem bazen hiçbir şey demiyor, ağzını açınca karşılıklı bağırıyoruz çünkü, bazen gözleriyle ağlatıyor beni. kaybolmasın.

Ama sor bana, Zeynep daha buraya ne kadar katlanabilirsin? - Hiç.

Ben kaybolayım annemden, annem kaybolmasın...

Kitap Delisi Gizem dedi ki...

Kitabı kapattıktan sonra her şey anlamsız kalıyor değil mi? Kitap hakkında yazamıyorsun, konuşamıyorsun.

Cemre dedi ki...

Luna,
biliyorum yıkıcı bir soru olduğunu ama sormak lazım başımıza kötü şeyler gelmeden harekete geçmek lazım.... mesafeler girse de ailenle derin ilişkiler yaşayabilmek, sürdürebilmek önemli...

Katlanabileceğin yerlere yüreğin dolu gidersin ve yüreğindeki sevgiler hiç boşalmaz umarım..

Cemre dedi ki...

Gizem hakikaten öyle , bitince çay içmek için arkadaşların yanına gittim ve bi kitap okudum bi ara okuyun dedim..başkada kitapla ilgili şeyler söyleyemedim....

çalıkuşu dedi ki...

yüreğe oturan bir kitap sanırım bu. gizemden okumuştum daha önce. evet, o da yorum yapamamıştı.

annem.. en zayıf yanım. yine de okumalı.

Cemre dedi ki...

Çalıkuşu,

evet otursada okumalı..Koredeki bir aile ama hiç uzak şeyler değil bize....çok bi şey diyemiyorsun kitap bitince çünkü muhasebe başlıyor...