12 Haziran 2012 Salı

DAVİD LEAN/ARABİSTANLI RAWRENCE


1962 İngiltere yapımı ve oscar almış bir film. Yaklaşık 3,5 saat sürmesiyle sabrı zorlasa da bence inanılmaz bir film. Ben uzun olması problemini!her zaman ki gibi bölerek çözdüm. Tam 3 gün de bitirebildim. 1. dünya savaşında Türklere karşı Arap- İngiliz ittifakını görüyoruz. Türk basınından ve Türklerden de epeyce eleştiri almış . Olayın hiç o boyutuna girmeden, hamasi söylevlere girişmeden filmin bende bıraktıklarını anlatmak istiyorum .Çöl ve çöllere adeta döşenmiş taştan tepeler.. Çöl ve üzerindeki gölgeler...Çöl ve develer..... tek kelimeyle büyüleyici. Yürümek istedim o çöllerde o derece.... Kahramanımız ve gözleri süperdi ayrıca:) Buluşun bu filmle...

3 yorum:

N.Narda dedi ki...

Sanatsal açıdan bakacaksak zaten önemli olan filmin kalitesi:))

İçeriğini zaten tartışmamalı, romanı yazan kişi bizzat casusun kendi :))Görevini yerine getirmiş casus:)

Cemre dedi ki...

Aynen ben zaten okurken de izlerken de takılmıyorum içeriğe..takılan insanlar tuhaf geliyor bi de...bazıları filmi izleyip Türkün Türkten başka dostu yoktur sonucu çıkarmışş... ehhh dedimm gitti mi 3,5 saat:)))

Ama ne casus:)))

deeptone dedi ki...

baba filmdir buuuu.
:)