30 Ekim 2012 Salı

TEZER ÖZLÜ/ÇOCUKLUĞUN SOĞUK GECELERİ



Bir çok yerde Tezer Özlü' den alıntı cümleler okudum ve okudukça adam akıllı kitaplarını okumam gerektiğine karar verdim. Diyarbakır' daki kitap fuarında aldım Çocukluğun Soğuk Geceleri'ni... Bayramda memlekete giderken yolda başladım ve o yolculuk bitmeden bitirdim... 65 sayfa.....inceltme gerektiren sıvılar gibi .... çok yoğun ve isyankar bir anlatımı var....hassas noktalarda geziniyor kitap... çocukluk, cinsellik, delilik.. daha ayrıntılı bilgi ve değerlendirmeler için bu güzel bloga uğrayın derim:) mavikalemdekiler.....

Kitaptan Seçtiklerim:

"Beni dayanabileceğim bir duruma getir"

"Neden dost olmadan erkek- kadın, karı- koca olmaya çabalıyoruz"

"Öğrendiklerimi unutacağım. Okulun önünden bir daha hiç geçmeyeceğim"

12 yorum:

~♡ηυяѕαℓкιмι™ dedi ki...

Gerçekten dev anlamlı basit kurulumlu cümleler..
Hele ikinci cümle daha bir dokunuyor gerçeklere..

Hatice dedi ki...

Benim bir kitaptan tam da bu beklediğim... basit cümlelerle derin anlatımlar.. yorumunuz için teşekkürler...

Satır Arası dedi ki...

Bende hiç yazarın kitabını okumadım ve blogları bu yüzden seviyorum. En azından okumayı sevenler için( bizler için) iyi bir paylaşım oluyor.
Teşekkürler, iyi akşamlar.

N.Narda dedi ki...

Ben de nursalkımına link vereyim diycektim beni de işin içine katmışsın :)

böyle yaşanmış bir hayat, böyle zeki bir kadın...sancılı...çarpıcı bir kitap...

Hatice dedi ki...

gülşah,

Ben bloglar sayesinde bir çok kitaba ve yazara ulaştım.. bu yüzden bloglar özel:))

ben teşekkür ederim yorumunuz için:)

Hatice dedi ki...

N. Narda,

Seni katmadan olmazdı.. kitabı bitirir bitirmez yazını okudum ... senin yazın üstüne çok da yazmak istemedim .. link vereyim dedim.. gerçekten çok iyi bir kitap tanıtımı olmuş...Nursalkımı' nın okudugunu bilmiyordum .. dur bir koşu bakıp okuyayım:))

Hatice dedi ki...

N. Narda , bulamadım hayrına yaz bana o linki:))

N.Narda dedi ki...

ya,sen de yazsaydın yorumlarını.

benim Tezer Özlü etiketine tıkla, oraya bir yorumcuk bırakmıştı :)

Hatice dedi ki...

:)) benden bu kadar yorum.. öyle güzel bir degerlendirme bende direkt tembellik oluşturdu... senin yazın hepimize yeter:))

deeptone dedi ki...

çok ama çok severim tezer özlüyü. bu kitabı da. diğer kitapları da iyi. bu kadın çok acı çekmiş. elektro şok tedavisi.

abisi demir özlü de mükemmel yazar.

Hatice dedi ki...

deeptone,
Abisinden haberim yoktu:) yorumların bile ufuk açıyor..:)okurken çok etkilendim ve devam edeceğim Özlü okumalarına...

deeptone dedi ki...

yaşamın ucuna yolculuk.
:)