17 Aralık 2012 Pazartesi

BARIŞ BIÇAKÇI/BİZİM BÜYÜK ÇARESİZLİĞİMİZ


Bir ölüm haberinin içimde açtığı çökmüş alandan  adeta sel olup geçti bu kitap....Ölüm....Kitap....2002-2003 yıllarındaki ajandamla bir gece..... Karabasan gibi üzerime çöken sıkıntıların günün ışımasıyla birlikte maddileşip bedenimi ele alması.....Ve en başa dönme isteği...Yani güzel şeyleri beklediğim, sadece beklediğim zamanlara dönme isteği....Arafta geçen zamanlara iade-i itibar....Bizim Büyük Çaresizliğimiz kitabını hem bizatihi anlattıklarından hem de okunma zamanından ötürü asla unutamayacağım sanırım....Hem "biz", hem hep "büyük!"olan hallerimiz ve o hallerin en müşahhas olanı "çaresizliğimiz" ....Aşk, dostluk, yaş üçgeni oluşturuyor Bıçakçı...Üçgende köşe kapmanın telaşı yok... Bizzat köşelerin varlığı acıtıyor .... Aşkla çoğalırken öldüğünü geç fark edenlerin hikayesi! 

Kitaptan Seçtiklerim:

"Bilirim, ulaşamamak seni alt üst etmez, sen ulaştığın şeyi kaybedersen dağılırsın."

"Ben bıkmıştım konuşkanlığımı hor görmekten"

"Ortada iki erkek ve bir kadın varsa , edebiyat ve sinema başımıza taş yağdırır"

"İnsanları gömdükleri gibi meselelerini de gömebileceklerini düşünen kazma kürek erbabına öfke duyuyordum"

6 yorum:

Müge dedi ki...

Barış Bıçakçı'nın kitapları arasında okuduğum ilk kitabı bu... Hem de yakın zamanda. Dili ve duyguları aktarışıyla beni çarptı. Çizilmiş satırlarla dolu bir kitap kaldı geriye... Ve geriye gönüp dönüp okunası satırlar...

luna sesi dedi ki...

Ne zamandır bu postunu bekliyorum, desem. Canım Cemre'm. Kalbindeki küller soğusun, gücenmesin artık hiçbir gün. Duan gitsin ona. Ajandalar. Ben hepsini yaktım.

http://www.likuu.com/film/2011/bizim-buyuk-caresizligimiz/izle

Ne olur daha önce bunu izlememiş ol, ne olur. :)

Selamlıyorum seni,
Dostlukla...

Cemre dedi ki...

Müge Hanım:)) yorumunuzu görmek çok güzel...gerçekten çarpıyor..çok etkilendim ben de...

Cemre dedi ki...

Canım Lunam, bir an önce yazmak istedim ben de....Ajandalarımı yakamam sanırım...acı verir ama yakamam onları...bu arada izlemedim filmi henüz...izleyeceğim inş:)

Selamın ah selamın...

kitap eylemcisi dedi ki...

Bu bıçakçıyı okuyacağımm ben ya kesin yani:)

Cemre dedi ki...

kitap eylemcisi,

şaşırdım zaten okumamış olmana:)