13 Ocak 2013 Pazar

YUSUF ATILGAN/AYLAK ADAM


2011 yılının bahar ayları...Suskunlar'ı okuyorum...Suskunlar bitince Tutunamayanlar'a başlıyorum...Okuduğun kitaplar diyor, isimleri diyor...Bence 'böyle' olmanın nedeni bu kitaplar, sorunum! için kitap önerisinde bulunmuyor, Amerikan filmleri izle diyor! Dinlemiyorum elbette O'nu...Sen beni dinlemeyeceksin öyle görünüyor diyor, konuşarak 'yok etme' metodunu uyguluyoruz, işe yarıyor...
Underground, Yabancı, Bizim Büyük Çaresizliğimiz, İçimizdeki Şeytan, Gölgesizler, AYLAK ADAM....Acaba haklı mı? diye sordum bugün kendime.....Geçenlerde 5 yıl sonra nerede olmak istersiniz sorusuna umarım evde olurum, güçlü olmaktan arınmış olarak dedim....Dışarısı yoruyor beni, ben yorgunluktan öte hiçbir şey katmıyorum dışarı'ya....Bana bunları düşündürttü Aylak Adam....Sadece şunu söylemek istiyorum: Ben karanlık adamlardan sıkıldım, onlara hak vermekten, onları beğenmekten...

Kitaptan Seçtiklerim:

"Yoksa her şey ben olmadığım zaman , benim olmadığım yerlerde mi oluyordu?"

"Doğru, hep başkayız. Ayak bastığımız her yer dünyanın merkezi oluyor.Her şey bizim çevremizde dönüyor"

"Kadınların neden evlendiklerini anlıyorum: Yalnız kalabilmek için."

"Bir şey var, ama eksile eksile var"

10 yorum:

kitap eylemcisi dedi ki...

Dışarısı kimi yormuyor orasını sormak lazım, illa okumak için isim de şart mı , sanki ne anlıyorsak , ya da hiç bir şey düşünmüyorsak , ya da içerde kalmayı istiyorsak...

Cemre dedi ki...

Dışarısı herkesi yoruyor beni mahvediyor ama:)

ilgiyeihtiyacımvarlan dedi ki...

bizi karanlık yapan belki senin beğenmendir.

Cemre dedi ki...

belki! ama bizatihi sanki...

Tankut Yıldız dedi ki...

Kitaptan bağımsız bir soru: Twitter'da yok musun artık ya hu? Ben mi bulamadım? Yoksa blokladın mı =))

Cemre dedi ki...

Tankut,

Bloklamadım:) sebep ara verdim bir müddet...döneceğim yani seviyorum oraları:)

N.Narda dedi ki...

karanlık adamları,karizmatik buluyor olabilir miyiz? Hayır,o karakterleri okumadığımdan şey ettim böyle bir soruyu:)

Dışarısı,içerisi...Bu konuda ne söyleyebilirim? Belki çok şey...

Cemre dedi ki...

Karizmatik olduklarını hiç düşünmemiştim.....günümüz erkek prototipine uymamaları belki...benim nefret ettiğim 'dışarı'ya ait olmamaları da olabilir beğenmemin nedeni...bilemedim şimdi:)

N.Narda dedi ki...

ben yeni bi' şey buldum bu konuda: Öyle yaralı, tuhaf tipleri görünce "anaçlık" duygularımız kabarıyo bence:)

Cemre dedi ki...

gerçekten buluş olmuş zira hiç aklıma gelmezdi böylesi:) anaçlık ha...bunun üzerine çok düşünürüm ben şimdi:)