13 Nisan 2014 Pazar

NECİB MAHFUZ/KARNAK KAFE


Kitabı yazmaktansa benim kitapla ilgili hikayemi yazmak daha çok hoşuma gidiyor. Beklentiniz ne yönde bilmiyorum kafama göre takılacam.

Necib Mahfuz okumalarını duyurmuş ve kitap siparişlerimden bahsetmiştim. Planlar yaparım ama uymak zorunda hissetmem kendimi:) Neyse efendim Hükümet Konağından kaptırmış giderken sağda ilçe kütüphanesini gördüm aynı zamanda meslek yüksek okulunun bazı dersleri veriliyormuş. Girdim içeri mesainin bitmesine 10 dk kalmış. Kitaplarla ilgili bölüme gelip heyecanla bulduğum kitaplar hakkında yorumlar yapmaya başlayınca memur abiler önce ne ayak bu muamelesi yaptı sonra öğretmen olduğumu öğrenince en nihayetinde devlet memuru ne yapabilir ki rahatlığıyla kütüphanede serbest dolaşımıma müsade ettiler. Üye oldum hemen ve ilk kez sana yapıyoruz dediler( tabi ki yalan) istediğim üç kitabı da verdiler. Ve ben böylelikle sipariş ettiğim Mahfuz kitaplarını değil de bu kütüphaneden aldığım kitabı bitirdim. Diğer kitapları okuyamıyacağım çünkü kütüphaneden aldığım Kafka Dönüşüm ve Hasan Cemal 1915: Ermeni Soykırımı kitaplarını okumam gerekiyor.

Karnak Kafe'ye gelecek olursam.  Kitap benimi teğet geçti ben mi kitabı bilemedim. Kapak tasarımı güzel içerik ise boş değil ama benim içindekileri alacak bir kabım yoktu sanırım. 

Kurunfula, İsmail El Şeyh, Zeynep Diyab, Halit Safvan bölümlerinden oluşan bir kitap.Kadın, Erkek, Kadın, Erkek ve Mısır. Sanırım kitabı anlamlandırmam için Mısır tarihini incelemem gerekiyor. 1952 Devrimi 1967 Savası'na bakmak gerekiyor. 

"Gerçek aşk bir ilişkiye kusur bulunması zor bir meşruluk veriri daima"

" Benim kurbanım değil o; kendi zayıflığının kurbanı oldu"

"Etrafta bir sürü sarhoş varken bir şeyleri eleştirmenin ne alemi var"
"Senin yerinde olsam, kafemde gençleri ağırlamazdım. Dünyaya ne oldu böyle."

"Karanlık etrafımızı sardığında güç bizi sarhoş ediyor ve tanrıları taklit etmeye çalışıyoruz"

"Bir ilişkiyi o ilişkide taraf olanlarla tartışmanın bir anlamı olmadığı sonucuna varmak zorunda kalırız"

"Istırap insanı ne kadar zorlarsa zorlasın insan ıstırabı alt edebiliyor"
"Cevap bulamadığım soruları kendi kendime sormaktan vazgeçtim"

"Vücutta bağırsakların olması insan aklının asaletini azaltmaz"

"Bu denli fırtınalı bir denizde tüm çözümler uzaklardaki kara parçası gibiydi"


5 yorum:

bib lio dedi ki...

Turkuaz Kitap'ın Mahfuz kapakları gerçekten şahane.

Cemre dedi ki...

Senin yazıları okudum kapaklar bizi etkilemiş gerçekten:)

deeptone dedi ki...

miribaaaa :)

Cemre dedi ki...

sen bi erkek olamazsın yaaaaaa. Hala inanmıyorum:)))

Adsız dedi ki...

HAYAT MEMAT MESELESİ LÜTFEN ARA