7 Ocak 2012 Cumartesi

TAHSİN YÜCEL/PEYGAMBERİN SON 5 GÜNÜ


Üzerine yazı yazarken ne diyeceğinizi , nasıl ifade edeceğinizi kırk kere düşünüp biçare başlangıçta ki bilinmezliğe döndüğünüz kitaplar oldu mu  hiç... şu an tam da bu durumun içerisindeyim....gerçekten  yetersizlik hissediyorum bi de okuduğum için inanılmaz şanslı.....
Tahsin Yücel' den okuduğum 3. kitap. Kumru ile Kumru ile çok güzel bir başlangıç yapmıştım. Yalan ile zorlu bir okuma gerçekleştirmiştim... Zorlu derken iki türlü....hem  okuma anlamında çok zorlamıştı içinden çıkana kadar akla karayı seçmiştim hem de kitabın esaslı, zorlu oluşu....Vee 3. kitap Peygamberin  Son Beş Günü.....Sıralama yap deseler ilk sıraya alırım hemen... Üst düzey gerçekten.... kurgusu, anlatımı, paradoksal durumları ifadelendirişi, ironik anlatımı ve her satırda böyle kelimeler de var mı diye şaşırtan sözcükleriyle baş döndürücü.....
Rahmi Sönmez nam-ı diğer Peygamber.....Bu kitabı elimde gören, alan itibariyle dinle ilgimden dolayı hangi Peygamberin Son Beş Günü gibi beni gülümseten sorular sordular:)) Bizimkilerle alakalı değil dedim bende....:)
Allah kelimesini kullanmayan, asla dua etmeyen, tarihin sürekli ileriye doğru aktığını düşünen, faşistlere, kitaptaki ifadesiyle kenter topluma yani burjuva sınıfına kızgın, bu sınıftan olabildiğince uzak biri kahramanımız.... buraya kadar sorun yok çünkü sıradan bir koministte olması gereken özellikler bunlar.... Rahmi Sönmez'i farklı kılan özellikler var oysaki....Çünkü o kominizmi bir din gibi kutsamaya başlıyor ve ideolejisiyle ilgili gördüğü her olumsuzluğu kuşak sorunu olarak yorumluyor...Zaten dinle uzaktan yakından ilgisi bulunmayan bir düşünceyi ancak bir peygamberde görebileceğimiz adanmışlık ve inançla benimsemesi kahramanı ve dolayısıyla kitabı farklı kılan nokta oluyor...... Marks'ı, Lenin'i , devrimciliği öğrendiği, daha sonrasında eşi olan Feride, aynı amaçla yola çıkıp , kapitalizmin bekçisi haline gelen Felmi Gülmez,  torunu Nazım ve diğerleri....her bi karakterle aslında kitabına boyut ve derinlik katmış yazar..... Tavsiye mi?? Şiddetle.....
Kitaptan Seçtiklerim:
Okurken kocaman bir offf çektirdi bu satırlar..."Senin kuşağın devrimciliği; gördüğü işkenceyle, tutuklu kaldığı süreyle yani başkasının kendisine yaptığıyla ölçülüyordu; benim kuşağın devrimciliğiyse, kendisinin başkasına yaptığıyla, yani öldürdüğü suçlu sayısıyla ölçülüyor"

"Kapitalist değil misin ? Kafanla değil , kesenle düşünürsün!"


10 yorum:

Kitap Eylemi dedi ki...

çok merak ettim , gerçekten , listemde olmamasına rağmen ...

Hatice dedi ki...

blogunda yorumunu okurum umarım....

N.Narda dedi ki...

Oklap kütüphanesinde de önerisi vardı. Seninle iki etti :)

Hatice dedi ki...

Kitabı bitirince ben de hemen blogtan yorumunu okudum O.Kütüphanesi'nden ...

Bekliyorum merakla yorumlarını:)

Unknown dedi ki...

bu kitabı okumayı çok istiyorum daha önce bir kaç kez daha çıktı karşıma ama bir türlü almaya elim gitmeti inşallah alır okurum.

Hatice dedi ki...

İnş.... yılın ilk kitabı esaslı oldu gerçekten... tadına vara vara okudum....

alkım doğan dedi ki...

Bu kitabı uzun bir süre önce okumuştum ama hala hatırlarım. Hem anlatımı, hem de hikayesi çok etkileyiciydi. Tahsin Yücel'den başka bir kitap okuyamadım maalesef. Yalan adlı kitabı için de iyi şeyler duydum, bir ara onu da okumak istiyorum. İyi okumalar:)

Hatice dedi ki...

bence Kumru ile Kumru Tahsin Yücel okumalarına devam etmek için daha iyi olur....Yalan da özel bir kitap ama tavsiye etmek konusunda biraz ikilem yaşıyorum:))

bloguma hoşgeldiniz.....

Oklap Kütüphanesi dedi ki...

Rahmi'nin söndügü, Fehmi (ve gibilerin) ise hep güldügü roman mi diyelim? Bakin simdi bende tekrar okuma istegi uyandirdiniz. Gerci yine Tahsin Yücel'den "Biyik Söylencesi" var bu günlerde elimde ama bir aralik yaratip peygamberle yeniden bulusacagim mutlaka.

Hatice dedi ki...

Okurken hiç acele etmedim tadını çıkara çıkara okudum... Ben de belli bir zaman sonra sanırım tekrardan okurum....Tahsin Yücel derdi olan yazarlardan ve ben onu keşfedip okuduğum için çok şanslı hissediyorum kendimi....Okumak konusunda hep bir adım öndesiniz:))