30 Mart 2019 Cumartesi

IAN DALLAS/GARİPLERİN KİTABI


'Neredeysen oradan başla. Sana gerekli olan her şey evinde var'

2015 yılının yazı. 15 gün sürecek bir otobüs yolculuğu yapacağım. Yanıma Derviş ve Ölüm kitabını aldım. Kitabın içine öylesine girdiğimi hatırlıyorum ki hala o anları olduğu gibi şu an hatırlayabiliyorum. Zihnim bir kitabın içinde bedenim bir otobüs içinde birbirleriyle yarışırcasına uzaklara gittiler. Ben de sanki onları izledim kendi dışıma çıkarak. O zaman hakikati varılan bir şey gibi düşünüyordum. Varmak bu hayata mahsus mu?Özetle Derviş ve Ölümü çok severim. Bir daha da okuyamadım. Hala üzerimde hissettiğim etkisi gider diye korkuyorum. Ne anlatıyor kitap derseniz birkaç cümleden fazlasını kuramam ama o etki hep üzerimde kaldı. Derviş ve Ölümü çok sevdiğimi ifade ettiğim bir arkadaşım o zaman kesinlikle Gariplerin Kitabını da okumalısın dedi. Okudum. Bir ihtida öyküsü diyebilirim kısaca. Yukarıda yazdığım kitaptan alıntı cümle bence bu hayattaki birçok şeyin içinde bulunduğun duruma bağlı olarak hem sorunu hem çözümü : NEREDEYSEN ORADAN BAŞLA.



2 yorum:

KİTAPLARA KAÇANLAR dedi ki...

Neredeysen oradan başla. Bu söz beni de çok etkilemişti. Ancak bu sözü ben başka bir kitaptan okumuştum. Muhyiddin ŞEKUR un Su Üstüne Yazı Yazmak adlı kitabındayı. Derviş ve Ölümü 1995 yılında okuduğumu sanıyorum. Universiteye başladığım ilk günlerdi. Hatırımda hiç bir şey kalmamış. Gariplerin kitabı da okuyup beğendiğim bir kitaptı.Her ikisini de tekrar okuma ihtiyacı hissettim şimdi.

Hatice dedi ki...

Su üstüne yazı yazmak kitabı da severek okuduğum kitaplar arasında. Sanırım insanın dönüşümü hoşuma gidiyor. Duruma göre değil de kendine göre dönüşümü. Derviş ve Ölümü tekrar okuyun lütfen:) Teşekkür ederim yorumunuz için.