3 Haziran 2011 Cuma

MUSTAFA KUTLU/YOKSULLUK İÇİMİZDE


Mustafa Kutlu'yu Yeni Şafaktaki köşe yazılarndan tanıdım ve ondan sık sık bahseden Fatma K.Barbarosoğlu'ndan.Düşoltasını da unutmayalım.Blogunda Mustafa Kutludan ve kitabından ilgi çekici şekilde bahsedince aklıma koymuştum kısa sürede bir kitabını
edinip okumaya başlayacaktım. Batman'a gidip büyük bir kitapçı görüp kitapları kucağıma doldururken Mustafa Kutlu kitaplarını gördüm . İçinden birini seçecek ve ona göre Mustafa Kutlu okumalarına devam edip etmemeye kararr verecektim. 26 şubatta almışım okumak bu vakte nasip oldu. Bu girizgahtan sonra kitaba dönecek olursam öncelikle anlatım zenginliğine, unutulmaya yüz tutmuş kelimelerin hemen hemen her sayfada karşınıza çıktığına şahitlik edeceksiniz. 50 yapraktan sonra ne ifade etmeye çalıştığını daha iyi anlamaya başladım. Önce ne anlatıyor garipsemesi oluşuyor sonra öylesine kavrıyor ki . Ama şunu belirtmeden edemeyeceğim herkesin okuyabileceği genele hitap edebilecek bir hikaye değil. Diyaloğun az ,iç hesaplaşmaların çok olduğu bir kitap. Mustafa Ulusoy'un Aynalar Koridorunda Aşk kitabını anımsattı bazı yerleri. Yer yer kapitalizm eleştirisi olabilecek satırları var.  İslam'ın ancak onu gerçekten yaşayanlara getirdiği, getireceği sükunetten bahsediyor diyebiliriz. Kahramanımız Süheyla'nın Müslüman oldum sözleri gerçekten çok çarpıcı. İdrakten uzak , sorulduğunda dini aklına gelen insanlara inanılmaz bir gönderme bence Mustafa Kutlu'nun yaptığı. Sık sık içini kontrol edenlere tavsiye edilir:)

"Bir an önce bu şehirleşmeye çabalayan kasabayı terketmeli"

"-Aranızda Allah korkusu duyan var mı?
-Onu unuttuk ne mutlu bize onu unuttuk"

Hiç yorum yok: