20 Ekim 2011 Perşembe

AYFER TUNÇ/YEŞİL PERİ GECESİ



M.F.Ö'nün  Bu sabah yağmur var İstanbul da şarkısı  eşliğinde yazıyorum..... Kitabı okurken hep bu şarkıyı dinledim sanki..... Uzun süredir böylesine içlenmemiştim .....bi kitabı  okuyamadığım zamanlarda büyük bir özlemle elime alacağım an'ı beklememiştim..... Sarsıldım.... Ağladım.... Belki abartıyorum.... bilmiyorum hayatımla ilgili hassas bir döneme denk gelmesi belki de bu denli etkilemesine neden...
Adı olmayan bir kahramanın diliyle anlatıyor yazar......Mutlu bir aile ..... babanın bir kaza sonucu kolunu kaybetmesi ve yüzünde geriye döndürülemez izlerle kalması....... Artık mutsuz bir aile......Bu çekirdek ailenin sıradan yıkımı gibi gözükebilir.... Aslında bu göle atılan taşın düşüş an'ıdır..... Halkalar yayılacaktır bir girdap oluşacaktır orda........çarpa çarpa dibe vuracaklardır....Çekirdek aile, geniş aile...... Toplumun tamamı irdeleniyor diyebiliriz.....Aile içi, akrabalar arası bilinen ama asla itiraf edilemeyen çirkinlikler.... kimin eli kimin cebinde durumları...... Çok detay vermek istemiyorum...... Ama hayata dair hayatla ilgili sarsıcı bir roman olduğunu gönül rahatlığıyla söyleyebiliyorum....Ayrıca geçmiş ve şimdiki durumlar arası geçişli anlatımı çok beğendiğimi söylemek istiyorum... Kolay kolay altından kalkılamayacak bi şeyi yazar öyle güzel becermiş ki. Hayran kalmmak elde değil.......
Kitaptan seçtiklerim:

Birden içime bir kuş sürüsü girdi.Kalbim çarparken, çarparken duracaktı.....
Bakışıyorduk.Bakışırken aralıksız birbirmize ateş ediyorduk......
Kustum öz ağzımdan kafatasımı....
Gökyüzü gibi bir şey  bu çocukluk.
Hiç bir yere gitmiyor

2 yorum:

alkım dedi ki...

Şu anda okuyorum bu kitabı. İçime işledi resmen. Hakikaten hem hikaye, hem anlatım çok çarpıcı.

Cemre dedi ki...

bitirene kadar kırmızı surat şişmiş gözlerle dolaştım....gerçekten etkileyici....