29 Ekim 2011 Cumartesi

1- M. NECATİ SEPETÇİOĞLU/ KİLİT


                                                Parola:
                                    "Her kilit açılır mı?"
                                   "Anahtarını bilmeli"
Baskın yer Karabudun..... Sürüden arta kalan ise Ceyhun ırmağının ihanetine uğrar.... Buzlar bu arta kalanıda taşıyamaz..... Sarı Hoca: "Esaslı budandık" der bu baskına........ Alpaslan daha çocuktur ama babam "gözcüyü iyi seçmemiş" der..... Gümüş Tekin!!! gözcülerin başıdır..... İhaneti bilerek görmezden gelinir... Selçuklu arıktır..... Ayrılığı kaldıracak durumda değildir..... Gümüş Tekin yiğittir ve onu seven yiğitler vardır.....Yurt edinmek , savaşmak sadece bilek gücüyle olmaz.... Yiğitlik, akıl, sabır, siyaset......hepsi olmalıdır.... hepsi aynı anda olmalıdır.... Ah Sarı Hoca, Küpeli Hafız ...... günümüzde de böyle insanlar olsa yani sayıları çok olsa.......

Göz bebeği Alpaslan..... Yiğitliği Sav Tekin' den aklı Sarı Hoca' dan alan ,Çağrı Bey babasının Tuğrul Bey amcasının geleceği teslim edecekleri , Balçarın gündoğusu özleminin nedeni Alpaslan......

Dandanakan da kilit açılır gibi olur ama tam açılmaz.... nedir bu kilit.... Alpaslan dan öğrenelim:
"Bu kilidi Bizans sayın siz.... Bizans' da bu kilit gibi yıllar yılı toprak altında kalmış,paslanmış bilin....Doğrudan anahtarı vurup kilidi açamayacağımıza göre her birniz bir yandan gevşetmeye başlamalısınız"

Ve Malazgirt.....

4 yorum:

flzpink dedi ki...

Sepetçioğlunun bu serisini (kapı, çatı vs de vardı)lise yıllarımda yaz tatilinde okumuştum..Tarihle ilgili konuların sıkıcı olmadan da anlatılabildiğini göstermiştir bana.İyi okumalar:)

Hatice dedi ki...

teşekkürler....:)Bende lisedeyken
4.kitaba kadar okumuştum.. şimdi sırasıyla hepsini okumak istiyorum...gerçekten özel bi seri

Abdullah Üstündağ dedi ki...

Kilit'le başladım, Gündönümü'ne kadar okudum. Tam 12 kitap. Muhteşem bir tarihi roman dizisi. Dizi ilerledikçe değişen, zenginleşen anlatım teknikleri ve roman kurgusu tek kelimeyle mükemmel.

Hatice dedi ki...

Çok güzel özetlemişsiniz..Gerçekten önemli bir seri. Ben 9 kitabını okudum son üç kitap okunacaklar arasında...